AVONTUUR VAN DRENKELİNG

ik hoop dat alles goed heeft geholpen !

Avontuur De Drenkeling/

 

hee allemaal

dit is avontuur de drenkeling

deel 1 de kruiden en het drankje.

eerst gaan we naar de toren van karmaria. dat is als je in het kasteel gaat, hoge trap op, en dan in de toren en dan die mevrouw (wist je trouwens al, dat als je een waterballon op haar gooit, dat je dan een paar sec. in bliksem staat?)
Praat dan met karmaria.
(dat gesprek is bla bla bla bla)
klik dan op map – dan op de vulkaan- dan op de verrekijker- dan links onderin op die gele punt klik er op.

als je daar dan bent, pak dan de groene kruiden. zie je ze niet? praat dan opnieuw met karmaria en dan ga je weer op de map klikken- vulkaan- verrekijker- gele punt
en als dan die groene sprieten er zijn klik je erop.
( kijk voor de zekerheid even of je hem hebt) (en als je die andere planten probeert te pakken dan word je: blauw of paars)
en ga nu naar het strand. (map -> strand)
praat dan met die man die bij het water ligt.
Nu voelt hij zich beter.
praat morgen of overmorgen weer met hem verder !!

Deel 2. We gaan de kapitein helpen !!

Ga naar de man aan het strand en praat ermee!

Hij herrinert zich terug iets!

Er is een vreselijke vloek uitgesproken, en hij herrinnert zich een groot stenen pandahoofd!

Hij is begonnen met zoeken in de bibliotheek, daarvoor is waarschijnlijk het boek !

en nou begint de zoektocht.

de zoektocht!

Ga naar de bibliotheek, klik op het boek!

Je krijgt een oude map voor je, en als je goed kijkt en je goed kan orienteren zie je dat er een kruis is getrokken op de haven!

Op naar de haven dus !

Praat met de kapitein, hij is moe en vraagt een sterke koffie.

Ga naar de kiosk aan het zwembad en klik op het koffietasje op de balie.koffie

De vishengel in de cadeauwinkel…Ga terug naar de kapitein en praat ermee.

Hij is zijn vishengel verloren en wie moet hem zoeken? Wij natuurlijk!

Dus ga naar de cadeauwinkel en klik op de vishengel!

Dan krijgen we informatie, de drenkeling was een matroos, hij begon rare dingen te vertellen over 2 pandas die bij elkaar moeten gebracht worden, anders zullen er rare dingen gebeuren in Panfu! Hij moet een stenen pandahoofd vinden! Toen was er een grote storm en werd hij overboord gespoeld!

Dus ga naar de bibliotheek en klik op het standbeeld, er staat een inscriptie in!

“Voor mijn lieve vriendin Karmaria.”

Dus ga naar Karmaria in de toren en praat met haar.

Het standbeeld is Joshua. Hij gaf het aan Kamaria, en zij gaf het aan de bibliotheek. Joshua was verliefd op Amalura. Ze waren verliefd, maar Amalura verdween en is nooit meer terug gekomen. Later is hij van liefdesverdriet gestorven… hij heeft voor zijn dood een vloek over panfu uitgesproken omdat hij zo verdrietig was. “Nooit meer zullen panda’s in panfu verliefd op elkaar worden.”

En plots, zomaar, wordt de heks moe en moeten we later terugkomen…
dat is dus morgen of overmorgen.

deel 3: de koe-geest zoeken.

Ga naar Karmaria en praat ermee!

Ze geeft je informatie : Panfu zinkt in de zee en jij moet panfu redden, Ze zegt dat we Joshua en Amalura te samen moeten brengen. Ze zegt dat die geesten zijn, maar weet zelf niet waar ze zijn! Ze zegt dat we nog eens moeten kijken naar het standbeeld in de bibliotheek!

Op naar de bibliotheek dus!

Klik daar op het standbeeld, je vindt er een briefje: “Waar het water valt, ben ik thuis. Ga er achter en snuffel daar rond.”

Ga naar de jungle en spring achter de waterval!

Klik daar op de muur op de bolletjes en je vindt weer een briefje : “Praat met de koe wanneer je de drie stenen wilt.”

Ga naar het kasteel en ga naar de hal (waar de trappen naar de balzaal zijn)

Daar ligt er een kleed van koevel.

Plots, als je er op klikt, komt de geest tot leven en word koe-achtig spook.

Praat ermee, hij is boos dat je op zijn kleed staat… Hij is Panager, hij was een trotse panda, maar dan werd hij veranderd in een koe. en dan moet je terugkomen binnen ja BINNEN 2 dagen.

Deel 4: voor de koe-geest een drankje gaan maken.

Ga naar de kasteelhal en praat terug met het koe-geest-ding!

Hij weet de drie stenen zijn! Maar we moeten hem eerst helpen om te zorgen dat hij geen koe-geest meer is ! Een magisch drankje kan hem helpen, maar hij heeft drie objecten nodig: Zonnecreme, suiker, en vulkanensneeuw!

Ga dus naar de kiosk aan het zwembad en neem zonnecreme en de suiker!

Ga ook naar de vulkaan en neem wat sneeuw!

Neem dus wat sneeuw van de vulkaan en ga terug naar het koe-spook!

Het drankje is klaar en hij is zeer blij!

Wat?! Nu zegt hij dat we terug moeten komen morgen / overmorgen !

deel 5: het allerlaatste stuk waarbij we de stenen moeten vinden.

We beginnen terug bij het koe-spook! Praat ermee !

Het drankje heeft niet gewerkt, hij is nog steeds een koe ! Hij geeft ons de eerste steen! Maar we moeten zelf de tweede steen zoeken! Hij geeft een tip: “Ik ben in het donker met schitterende vrienden. Ik luister altijd naar muziek.”

Ga naar de grot in de jungle, naar de eerste deur en vind daar de ’steen van jaloersheid’

tweede steen

Ga nu terug naar het koe-spook en praat met hem!

Hij zegt dat de derde steen verstopt is in het zwembad!

Ga dus naar het zwembad en klik op de steen achter de lantaarnpaal!

derde steen

Iemand zegt dat we de drie stenen achter de waterval moeten leggen!

Ga dus naar de waterval en klik op de drie bolletjes in de muur om de stenen daar te leggen!

De steen vertelt dat het ziel van Amalura hier rust, ze werd ontvoerd en hier gevangen gehouden, ook zegt het dat we de 3 stenen hier moeten leggen maar dat gaan we nu doen!

Leg de drie stenen daar en Amalura komt tevoorschijn!

Ze zegt dat ze graag naar Joshua wilt maar niet weet waar hij is, ze heeft wel een raadsel voor ons: “Wanneer JIJ bang bent is HIJ thuis. De weg lijd door zijn grote mond die eindigt in verblijf!”

Ga naar de geheime plek waar de kruiden zijn en ga in de holle boom waar de spin in kruipt, dan kom je op een eiland!

Je kunt op het doodshoofd zijn tanden klikken, en elke tand heeft een geluidje! Je moet het muziekje naspelen van in de waterval als je op de stenen klikt!

De volgorde is 1-2-3-2-3-1 (van links naar rechts!)

Als je dat goed hebt gedaan kom Joshua en is de opdracht compleet! Als bedanking krijg je een medaille en een cape!